Direktlänk till inlägg 7 juni 2014

Liten uppdatering

Av ashnight - 7 juni 2014 18:30

Nu har jag gjort en ny inprovning på sambon. Jag är lite tveksam till hur det här kommer bli i slutändan. Antingen blir det som jag tänkt mig eller så skulle jag inte ha tittat på Disney's Aladin i söndags... Linnetyget till hans brokor och mitt senapsgula ylletyg (som inte har en plan än) är tvättade och hänger på tork. 


   


Igårkväll fick stackars sambon ta på sig ett par strumpbyxor och blev sedan inlindad i ett antal meter maskeringstejp. Han såg måttligt road ut. Men det kan inte hjälpas för här ska göras hosor!


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ashnight - 18 januari 2017 17:02

Att göra mönster till en knektdräkt är inte särskilt svårt och himla kul. Jag ska här förklara steg för steg hur du går till väga för att göra mönster till hosor och jacka så pedagogiskt jag bara kan. Jag vill passa på att tacka min sambo som aningen...

Av ashnight - 11 oktober 2016 23:37

Jag syr en knektdräkt till min sambo inför krigshjärta 8. Jag kommer att fota processen och skriva förklaringar så pedagogiskt och utförligt jag bara kan. Det här är del 1 i projektet.   Den knektdräkt jag ska skapa består av ett par knästrumpor,...

Av ashnight - 14 maj 2016 11:03


Ofta när jag kommer hem från lajv blir jag lite nere. Den vanliga världen är inte lika skimrande och magisk som lajvvärlden helt enkelt. Jag vill ha mer lajv! Ibland kommer jag hem med tusen nya idéer till kläder. Här står jag nu. Lite deppig och med...

Av ashnight - 24 december 2014 02:34

Jag blev ganska uppslukad av projekten. Dessutom pajjade kameran på min mobil och då tappade jag totalt lust att blogga. Hur som haver. Nu är det julafton och jag kan konstatera att jag hann! Jag hann med tre (istället för två) doubleer, jag sydde ho...

Av ashnight - 6 juni 2014 18:36


Tid är ett högst relativt begrepp uppenbarligen. Jag kollade på klockan vi fyrasnåret för jag var övertygad om att det snart var läggdags. Jag hade ju hunnit med massor vid det laget! All tvätt tvättad, en vända till stan för att inhandla maskeringst...

Presentation


Dagens tips!
Om du inte gillar det som står här gå och gör något annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards