Alla inlägg under december 2014

Av ashnight - 24 december 2014 02:34

Jag blev ganska uppslukad av projekten. Dessutom pajjade kameran på min mobil och då tappade jag totalt lust att blogga. Hur som haver. Nu är det julafton och jag kan konstatera att jag hann! Jag hann med tre (istället för två) doubleer, jag sydde hosor och brokor, Det senapsgula yllet blev till en kortärmad klänning med lösa ärmar inspirerad av en detalj på en altartavla av van der Weyden. Jag sydde livstycke, jag fodrade mantelhuva, jag sydde gardekorps till både mig och mannen. 

Nu ser jag fram emot ett nytt lajvår med många spännande projekt. Jag har inte så mycket att sy till mig själv för tillfället och kommer därför sy lite åt andra istället. Jag sy en ny undersärk, en vikingatida hängselkjol och en skjorta till mig. Sambon ska få pösbyxor och en vikingainspirerad kaftan. Däremot måste jag sy om brudklänningen jag sydde för snart ett år sedan. Ärmarna på den och jag är inte så där jätteöverrens om hur saker ska gå till. Eventuellt tar jag bort dem helt eller gör dem lösa eller nått annat spännande. Livet ska sys om och kjoldelen ska flyttas upp. Med andra ord ska jag montera ner hela skiten göra om, göra rätt och montera ihop den igen. Det är absolut ingen brådska vilket är tur för det lär ta tid eftersom jag egentligen inte har lust.


Men först måste symaskinen servas.

Presentation


Dagens tips!
Om du inte gillar det som står här gå och gör något annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards