Alla inlägg under maj 2016

Av ashnight - 14 maj 2016 11:03

Ofta när jag kommer hem från lajv blir jag lite nere. Den vanliga världen är inte lika skimrande och magisk som lajvvärlden helt enkelt. Jag vill ha mer lajv! Ibland kommer jag hem med tusen nya idéer till kläder. Här står jag nu. Lite deppig och med en massa kreativitet.

I måndags bejakade jag mitt tygmissbruk och köpte 3,5 meter lila kläde och två olika lila nyanser på broderitråd i silke. Tanken är att det ska bli en sommarkaftan med broderi till min vikingagarderob.

Utöver det måste jag sätta fart med kläder till Sanctera. Jag ska sy knähosor och väva strumpeband till dom, jag ska sy en doublet i mörkgrön sammet till mig själv och sy om ett par pösbyxor i linne till något som mer liknar italiensk 1500-tal. Därutöver ska det sys en bumla i kläde, en tunnare hängselklänning i ylle och blodsbandsgearet måste fixas.  Om jag hinner ska jag dessutom sy en ny doublet åt mannen (hans åt tvättmaskinen upp), en hatt och en lång väst i linne.

Jag ska försöka vara duktig och fota processerna och lägga upp bilderna i bloggen efterhand jag gör grejer.

Presentation


Dagens tips!
Om du inte gillar det som står här gå och gör något annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards